Mouse İle Üzerine Geliniz

Mouse İle Üzerine Geliniz -----))--@

16 Ocak 2011 Pazar

Kabir,Tefekkür ve Bir Anı...Ya Siz!

Behlül Dana hazretleri, halife Harun Reşid'e:
''Toprağın altında en fazla ne var?'' diye sordu. Halifede:
''Bunu bilmeyecek ne var, ölü var'' dedi.
Behlül Dana hazretleri:
''Hayır, sultanım ölüler değil, feryatlar var. İman ile gidenler; niye daha çok calışmadık, niye daha çok ibadet yapmadık diye,
iman ile gidip günahkar olanlar da; niye bu günahları işledik diye,
kafirler ise; neden küfre sebep olacak işler yaptık diye, herkesin feryadını bastırarak, feryat ederler.''

İnsanın ahiret hayatı, ölümü ile başlar ki çoğu insan bunu hep unutur, hatta hatırlamak istemez. Bence insan tefekkür için özellikle gitmeli kabir ziyaretine, kendini ölmeden o kabirdekinin yerine koymalı. Kabirdekilerin feryatlarını insanlar ve cinler dışında herkes duyar.
Peygamber Efendimiz(sav) :
''Eğer hayvanlar, ölümden sonra insanların başına gelecek olan dehşetli anı, bilecek olsaydılar, deri kemik kalacakları için, yiyecek et bulamazdınız.'' buyurdu.
Ama insanlar bildikleri halde gaflet içindeler. Ben anlamıyorum elbet bir gün öleceğini bile bile, hesaba çekileceğini bile bile nasıl bu kadar umursamaz olabiliyor insanoğlu.
Ya siz arkadaslar, ya siz bu konunun neresindesiniz?

Hatta bu konuyla alakali bir animi paylasayim sizinle. Esim beni istemeye geldiginin ilk gunlerinde, cok sik aramazdi ama her aradiginda mezarlikta rast geliyordum. Cunku ben firsat buldukca, Eyup Sultan mezarligi, Aziz Mahmut Hudai'nin ya da Sultan Fatih'in huzurunda hic bir yere gidemesem mahallemizdeki mezarliga gidip uzun uzun tefekkur ederim. Kendimi unutmamak icin, nefis terbiyesi icin, istigfar icin, dunyanin uc gunluk zevklerine kendimi kaptirmamak icin boyle bir care bulmustum ve iyi de oluyordu. Birde Imam-i Gazali'nin olum ve otesi kitabiyla da takviye yapiyordum. Bu durum tabi insanin ruh halini epey degistiriyor bence olumlu yonde, esimle birgun sabah namazina Eyup Sultan'a gittik ve orda dayanamadi sordu, nisanliyiz tabi o zaman, bende anlattim icimde ki herseyi. O an oyle bir saskinlikla bakiyordu ki bana daha hala hatirladikca gulerim.:)
Mubarek gun ve gecelerde bu bicareyi dualariniz da unutmayin...
Sevgilerimle...

''EY RABBIMIZ! Bizi Sana boyun egenlerden kil, neslimizden de Sana itaat eden bir ummet cikar.'' Bakara suresi:128

Alıntı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder