Mouse İle Üzerine Geliniz

Mouse İle Üzerine Geliniz -----))--@

23 Ocak 2011 Pazar

Abdülkadir Geylani Hz. Münacatı

Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın Adıyla
  İlâhî! Günahlar beni dilsiz etti. İsyanımın çokluğu yüzünden mahcubum. Gafletin şiddeti ise sesimi kıstı. İşte, ben de, seyyidim ve dayanağım Şeyh Abdülkadir Geylânî'nin sesiyle Senin rahmet kapını çalıyor ve onun, kapıcıya âşinâ sesiyle Senin mağfiret kapında sesleniyorum:
  **Ey rahmeti her şeyi kuşatan ve ey her şeyin iç yüzü ve mahiyeti elinde bulunan Zat, ey hiçbir şey Kendisine zarar veya fayda veremeyen Zat, ey hiçbir şey Kendisine galebe edemeyen ve hiçbir şey Kendisinden kaçıp gizlenemeyen, hiçbir şey Kendisine ağır gelmeyen ve hiçbir şeyin yardımına muhtaç olmayan, hiçbir şey Kendisini bir başka işten alıkoyamayan, hiçbir şey Kendisine benzemeyen, ve hiçbir şey Kendisini hiçbir şeyden âciz bırakamayan Zat!
Beni hiçbir şeyden hesaba çekmeyecek şekilde her şeyimi bağışla.
  **Ey her şeyi alnından tutup kudretine boyun eğdiren ve her şeyin anahtarları elinde bulunan Zat, ey her şeyden önce var olan Evvel, her şeyden sonra bâkî kalan Âhir, her şeyin üstünde olan Zâhir, her şeyin iç âlemlerine ve derinliklerine nüfuz eden Bâtın, kudret ve galebesi her şeyin üstünde bulunan Kàhir!
Benim her şeyimi bağışla. Şüphesiz Senin her şeye kudretin yeter.
  **Ey her şeyi her hâliyle bilen Alîm ve her şeyi kuşatan Muhît ve her şeyi hakkıyla gören Basîr, ey her şey her an müşahedesi altında olan Şehîd ve her şeyi görüp gözeten Rakîb ve ilmi her şeyin bütün inceliklerine nüfuz eden Lâtif ve her şeyden hakkıyla haberdar olan Habîr!
Beni hiçbir şeyden hesaba çekmeyecek şekilde, günah ve hatâ olarak her neyim varsa hepsini bağışla. Hiç şüphesiz, Senin her şeye kudretin yeter.
  **Allah'ım, gafletten ve kötü arzularımdan Senin haşmetinin izzetine ve izzetinin haşmetine, Senin saltanatının kudretine ve kudretinin saltanatına sığınırım.
  **Ey kurtuluş isteyenlerin sığındığı zat olan Allah'ım!
Beni şeytanî şehvetlerden kurtar; beşeriyetin kötü hallerinden temizle; Peygamberin olan Muhammed'i (sAllahu aleyhi.veselem) sıddıkiyet muhabbetiyle bana sevdirmek suretiyle beni gaflet paslarından ve cehalet vehimlerinden tertemiz kıl. Öyle ki, bencillik yok olsun ve Allah'ın minnet denizinde Allah'ın nimetlerine gömülmüş, Allah'tan alıkoyan her meşguliyete karşı Allah'ın kılıcıyla muzaffer olmuş, Allah'ın yardımına mazhar olmuş ve Allah'ın korumasıyla korunmuş mahfuz olarak her şey Allah için, Allah ile, Allah'a ve Allah'tan olsun.
  **Ey Nurların Nuru, ey bütün sırların Âlimi, ey gecenin ve gündüzün Müdebbiri, ey Melik, ey Azîz, ey Kahhâr, ey Rahîm, ey Vedûd, ey Gaffâr, ey gayb âlemlerini her hâliyle bilen, kalpleri ve gözleri dilediği gibi halden hâle çeviren, ey ayıpları örten ve ey günahları bağışlayan! Günahlarımı bağışla; sebeplerin baskısına mâruz ve bütün kapılar yüzüne kapanmış ve doğru yolda olanların yolundan gitmek kendisine zorlaşmış ve bir kazanç elde edemeden ömrünü ve nefsini gaflet ve günah meydanlarında boşuboşuna harcamış olan kuluna merhamet et.
  **Ey dua edildiğinde cevap veren, ey hesapları sür'atle gören, ey Kerîm, ey Vehhâb!
Hastalığı büyük ve şifası zor, çaresi zayıf ve belâsı kuvvetli olan ve Senden başka sığınacak ve ümid edecek kimsesi bulunmayan kuluna merhamet et. İlâhî, derdimi, üzüntümü ve şikâyetimi Sana arz ediyorum. İlâhî, Senin dergâhında delilim, ihtiyaçlarımdır; azığım ise fakirliğim ve çaresizliğimdir. İlâhî, Senin cömertlik denizlerinden bir damla bana yeter; Senin af nehirlerinden bir zerre bana kâfi gelir.
  **Ey Vedûd, ey Vedûd, ey Vedûd, ey şan ve şerefi her şeyden yüce olan Yüce Arş'ın Sahibi, ey Mübdi', ey Muîd, ey her şeyi dilediği gibi yapan Fa'âlün limâ Yürîd!
Arşının rükünlerini kaplayan nurun hürmetine, bütün varlıkları boyun eğdiren kudretin hürmetine ve her şeyi kuşatan rahmetin hürmetine Senden istiyorum. Senden başka ilâh yoktur, ey Muğîs, bize imdad et.
Ve bütün ömrüm boyunca işlediğim bütün günahları
ve lisanımın hatâlarını rahmetinle bağışla,
ey Erhamü'r-Râhimîn. Âmin.
Hamd, Âlemlerin Rabbi olan Allah'ım
Sana mahsustur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder